Avbryt

E-post maria.liss@gagnefsmail.se
Orgnr 882600-0757

Om Gagnefs IF

Gagnefs IF (GIF) bedriver idrottslig verksamhet på ideell basis. Föreningen startade 1923 och har idag ca 750 medlemmar. De verksamheter som bedrivs inom GIF är fotboll, skidor, tennis och motion. Fotboll, skidor och tennis bedrivs vid GIFs egna anläggningar, till stor del finansierade genom kommunala driftbidrag.

GIF`s övergripande verksamhetside är att kunna erbjuda meningsfull fritidsverksamhet för unga och gamla i Gagnefsbygden.

GIF äger och förvaltar Ängsholns Folkpark och klubbstugan i Övre Tjärna. Vid Ängsholns folkpark arrangerar GIF egna danskvällar. Företag och privatpersoner har också möjlighet att hyra folkparken för egna arrangemang. Klubbstugan fungerar som vandrarhem. I klubbstugan finns även bastu. I anslutning till klubbstugan finns motions- och skidspår, varav ett belyst.